zondag 13 mei 2012

Landmacht

Toen ik opgeroepen werd voor de dienstplicht in 1975 waren er in mijn omgeving ( de PABO, het LCGJ, de PPR....) 2 opties: je werd principieel dienstweigeraar of je liet je afkeuren. Dat laatste is me gelukt na het aanvragen van enkele herkeuringen. En met een brief in handen van de dorps - huisarts over mijn kinderziektes.
Dat ik nu de Open Dag van de Landmacht in Oirschot bezocht heb vandaag,  komt omdat de vriend van Willemijn, militair Tim, mij speciaal had uitgenodigd om bij hem op de schietbaan langs te komen. Zodoende had ik vandaag voor het eerst een zwaar wapen in handen. En ik vond het nog leuk ook. Zo'n open dag is spectaculair. Wat een enorm bedrijf is dat leger. En hoe strak is zo'n open dag georganiseerd. In het onderwijs kunnen we daar nog heel wat van leren om aan het grote publiek te laten zien waar de belastingcenten naar toe gaan!


Geen opmerkingen: