donderdag 11 april 2013

Schaken met Böhm

Vanmorgen heb ik op een onderwijsbeurs voor ICT een potje geschaakt met Hans Böhm, internationaal schaakgrootmeester. Ik vertelde Hans dat ik ook 'schaakmeester' ben geweest...op de basisschool. Ik gaf  alle leerlingen in groep 6 en 7 schaakles en we hielden zelfs schaaktoernooien op de Willem Alexanderschool. Tegenwoordig moet je eerst het stempeltje 'hoogbegaafd' hebben om voor dit soort extraatjes aan bod te komen.
Als ik van Hans Böhm zou winnen vandaag,  mocht ik een mooie computer uitzoeken van het bedrijf dat hem had ingehuurd. Ik heb het toch wel 12 minuten volgehouden, maar ging toen roemloos mat.
De beurs was overigens erg boeiend met fantastische nieuwe ICT toepassingen voor het onderwijs. Daar kan ik de komende tijd weer gebruik van gaan maken.
Cartoontekenaar Radboud Wanders maakte op een digitaal scherm een portret van mij....iPAd Cartooning. Leuk toch?




Geen opmerkingen: