vrijdag 19 april 2013

Koning

Nederland begint meer en meer in de sfeer te komen van de troonswisseling. Maxima en Willem zijn dagelijks nieuws in de media, er komen steeds meer hebbedingetjes bij de boodschappen, de vla is al oranje. In de opiniepeiling van Een Vandaag, waar ik panellid van ben, heb ik me van de week uitgesproken als best wel koningsgezind en heb ik aangekruist een groot vertrouwen te hebben in de capaciteiten van ons nieuwe koningspaar. Wel heb ik ingevuld dat een ceremonieel koningschap voor mij prima is. Willem Alexander gaf in een TV  interview deze week ook al aan dat zoiets helemaal niet inhoudsloos hoeft te zijn. Tenslotte heb ik ook aangekruist dat naar mijn mening het Oranjehuis gewoon belasting moet gaan betalen.  Ze maken ook gebruik van door ons allen gefinancierde instellingen als onderwijs en wegen.
Maar eerst feest. Wij maken de festiviteiten op afstand mee in Turkije, omdat we daar op 30 april naar toe vliegen voor een lekker lange meivakantie.

Geen opmerkingen: