maandag 17 juni 2013

Armand

Het is festival tijd. Pink Pop, Lowlands, Concert at Sea. Het doet me denken aan de bezoekjes vroeger aan de PoP avond van de Woerdense vakantieweek. En soms ging ik naar Kunstmin in Gouda voor Brainbox of Cuby and the Blizzards.  De eerste LP die ik vroeger kocht bij Van Vliet in Bodegraven was een verzamel LP van The Kinks. Al snel  daarna volgde een LP met de liedjes van Armand, de enige Hippie van Nederland die Hippie gebleven is. Natuurlijk stonden de teksten van  Armand erg ver buiten mijn beleving in het dorp Driebruggen, want dat lag letterlijk aan het eind van de wereld. Maar je kende door Radio Veronica wel alle teksten uit je hoofd. En nog steeds. Het leuke bandje The Kik uit Rotterdam speelt nu weer de nummers van Armand. En soms doet hij zelf nog even mee. Tussen  2 blowtjes door denk ik. Echt kikken.....

Geen opmerkingen: