dinsdag 8 juli 2014

Papieren Kaartje

Als ik met de trein reis, koop ik een papieren kaartje. De NS bestookt me al enkele jaren met brieven en aanbiedingen om een OV kaart te gaan gebruiken. Maar sommige principes moet je houden: bij een treinreis hoort een kaartje. Vandaag is het definitief afgelopen. Ik zal mee moeten in de vernieuwingsdrang van de NS anders kom ik de poortjes op het station niet meer door. Of moet ik extra betalen voor dat kaartje en dat wil ik ook weer niet. Principes, ok. Maar er voor betalen, dat dan weer niet. Ik ben ook niet consequent, want tijdens onze Chinareis in 2008 heb ik het zelfde systeem al enorm bewonderd in de metro van Peking en Hong Kong.
De NS stuurde me deze week 'instructiefilmpjes' hoe ik met al die nieuwigheid om kan gaan. Met een hoog Jip en Janneke gehalte. Ik kan dus ook niet meer zeggen dat ik het niet snap. Ik geef m'n verlies toe en ga deze week m'n kaart activeren en saldo laden.....

Geen opmerkingen: