donderdag 17 juli 2014

Loflied Op De Rugzak

Vandaag is er in Onderwijsland een periode afgesloten die we de 'Rugzaktijd' kunnen noemen. Leerlingen met een handicap of een leerprobleem konden extra hulp krijgen en dat noemden we 'een rugzakje'. Het is een begrip geworden in de Nederlandse onderwijswereld.
Mijn hoofdbaan was het, tot vandaag, om leerlingen met een 'rugzak' te begeleiden. De wet die dit systeem regelde is niet meer en daarvoor in de plaats komt de wet Passend Onderwijs. Ook daarin kunnen leerlingen extra hulp krijgen maar dat noemen we nu een Arrangement.
Naast een systeemwijziging is het tevens een vorm van bezuiniging. We hebben Lichte, Medium en Intensieve Arrangementen, zo'n beetje als de T shirt maten. En als het arrangement niet Past mogen we het dan Ruilen? vroeg Loesje zich al af. We zullen zien hoe het allemaal uitpakt. Ik heb voorlopig nog werk zat. Eerst vakantie.
Ter afsluiting van deze periode heb ik een 'Loflied op de Rugzak' geschreven, dat ik vandaag met collega Henk  in een Utrechts café aan mijn collega's heb voorgedragen.... klik hier voor het Loflied

1 opmerking:

Anoniem zei

Een Leuk afscheidslied van de RUGZAK. Suc7 met het ARRANGEMENT en nog een fijne vakantie. Groet Jan Dirk.