zaterdag 14 maart 2015

Egmond

Vandaag was ik op bezoek in de Sint Adelbert Abdij van Egmond. Een prachtig klooster waar ik al vaker geweest ben. De reden van mijn bezoek vandaag was, dat de gastenpater van Affligem, Broeder George, onlangs naar deze abdij is verhuisd. Met George heb ik veel mailcontact en hij is al jarenlang mijn inspirator om me als Leek bezig te houden met kloosterlezingen en de Benedictijnse Wijsheid. Het was goed te constateren dat George het hier goed naar zijn zin heeft. De abdij is een inspirerende plaats die Rust en Orde uitstraalt en ook boeiende activiteiten organiseert. Het aantal oblaten is groot hier. Voor de Woerdense PKN kerken ben ik bezig hier een weekend te organiseren, maar bijna het gehele jaar is al volgeboekt in het gastenverblijf!
 
 

Na de mooie Zaterdagmiddag Vesper heb ik een kaarsje gebrand in de kapel, ook voor de spannende week die komen gaat voor Willy, met onderzoeken en uitslagen.....!

Geen opmerkingen: