woensdag 1 juli 2015

ToerKoorts

Geholpen door de hittegolf  buiten loopt de ToerKoorts op in het Groene Hart. Zaterdag start de Tour de France in mijn werkplaats Utrecht. En zondag komt de karavaan vlak langs woonplaats Woerden, tijdens de eerste etappe naar Zeeland. De hele  regio is er druk mee. Elke plaats organiseert van alles. Ik hoor net dat de reclamekaravaan wel 400 voertuigen bevat, dus dat kan wat worden op onze smalle wegen. Zaterdag zoek ik een plekje langs de route in Utrecht en zondag ga ik me opstellen bij het Passionistenklooster in Haastrecht om te checken of de renners allemaal een kruisje slaan bij het passeren van het klooster. Want het is toch echt wel een Katholieke Sport dat wielrennen. Met veel Devotie en Mythes, maar ook vol Gesjoemel en Biechten. En er dan mee weg komen met de Zegen van de pastoor. Maar ook protestanten kijken ernaar, al is er in onze regio door de Bevindelijken en Bonders wel hevig geprotesteerd tegen het verstoren van de Zondagsrust.
Tijdens een kampeervakantie in Frankrijk hebben we vroeger met de kinderen 1 dag langs de route gestaan. Omdat de renners die dag een soort slow down staking hadden, duurde het wachten erg lang in de Franse hitte. Ik heb nog een vrouw geholpen die over de vangrail sprong op zoek naar een petje of een sleutelhanger en daarbij gewond raakte..... zo gek zal het bij die  Nuchtere Groene Hartbewoners toch niet worden denk ik nu (nog). Mijn eerste trofee heb ik al veroverd, een originele Grand Depart Bidon, van een leerling wiens vader in de organisatie zit. Hij past mooi bij ons nieuwe kunstwerk in de tuin.
UPDATE zaterdag: mooie dag in Utrecht, het was gezellig, warm, druk, strak georganiseerd zonder TE ervoor! En Iedereen was er, inclusief de Koning.

UPDATE zondagmiddag: weinig Kruisjes bij het klooster.....
 

Geen opmerkingen: