donderdag 30 juli 2015

OV

Vanmorgen ging het Opa-Kleinzoon-Uitje naar Schiphol. Trein rijden, vliegtuigen kijken, altijd spannend. Ik weet nog dat ik met mijn vader ook wel eens dit spectaculaire uitje maakte naar onze luchthaven. Oom Arie van Zwieten reed ons dan anders konden we er niet komen.

Vliegen was sowieso iets dat niet in onze gedachten voorkwam in mijn jeugd. Mijn opa was principieel tegen vliegen, 'als God gewild had dat de mens kon vliegen had Hij ons wel vleugels gegeven'. Op latere leeftijd heeft mijn vader 1 keer gevlogen, naar Londen met een bedrijfsuitje van bouwbedrijf Kastelein. Ik heb zelf, ondanks mijn hevige vliegangst, best veel gevlogen. Met China als verste bestemming.

Als 60+'er en als Peuter heb je  veel voordelen in dit land, want je kunt als je het een beetje slim regelt, bijna gratis met de trein reizen. En gratis vliegen in de simulator.....

En je leert nog eens wat in de trein van de conducteur zoals de Middeleeuwse activiteit 'kaartje knippen'.


Geen opmerkingen: