zaterdag 15 augustus 2015

Helmantel

Vandaag, zaterdag, maakte ik voor de eerste keer gebruik van mijn keuzedagen vrij reizen bij mijn NS abonnement. Op sommige gebieden worden 60+ ers verwend in dit land, je kunt de hele dag gratis rondreizen en aan de drukte in de trein met leeftijdgenoten kun je  constateren dat daar veel gebruik van gemaakt wordt. Eerst ging ik naar Den Bosch om de Sint Jan te bezoeken. Hier is een tentoonstelling over de lijkwade van Turijn. Interessant en dat in een indrukwekkende kerk. Vaak ga ik voor goede koffie  en een schoon toilet naar de bibliotheek in zo'n stad. Ook in Den Bosch is dat een prima stek.

Op de terugweg heb ik de tentoonstelling bezocht in de Domkerk te Utrecht van schilder Henk Helmantel. Hij is vooral bekend om zijn Stillevens en Interieurs van kerken en kloosters. De schilderijen komen fraai uit door de bijzondere lichtinval van de kerk. Nog te zien tot half september.


Geen opmerkingen: