zaterdag 8 augustus 2015

Rosie Project

In mijn werk heb ik veel te maken met jongeren met een stoornis in het autistisch spectrum zoals het officieel heet. Autisme dus. Een moeilijk te doorgronden gebied. Naast wetenschappelijke  lectuur helpen verhalen, films en boeken mij goed om autisme beter te begrijpen. Deze week las ik de roman van Graeme Simsion, Het Rosie Project. Een humorvol en lekker in de zon te lezen vakantieboek, waarin zeker ook de positieve kanten van Autisme respectvol belicht worden. 'Elke man is van nature een beetje autistisch' zei een vroegere cursusleider (vrouw) tegen mij en haar publiek (vooral vrouwen). Ik weet niet of dat klopt maar ik weet wel dat dit boek op een luchtige manier de hersenprogrammering van slimme Aspergers verduidelijkt. Ik zet 'm bij mijn lijstje 'minstens 3 goede boeken per jaar' .

Geen opmerkingen: