vrijdag 2 oktober 2015

Theezakje Filosofie

'Ben je gelukkig?' was de eerste vraag die mij gesteld werd vanmorgen. En gisteren 'Wat zou je doen als je onzichtbaar was?' en 'Wat ga je erg missen'. Niet dat ik 's morgens vroeg gebeld wordt door een therapeut of pastor. Nee, het zijn de teksten op de theezakjes van Pickwick. Tea Topics worden ze genoemd en ik vind het een geweldige vondst. 's Morgen vroeg, onder de dagelijkse rituelen van thee zetten en de kat voeren, even nadenken over een filosofische vraag. Je kunt ook zelf vragen insturen naar Pickwick.link
Ik zie ook grote mogelijkheden om bijvoorbeeld Christelijke Theezakjes te maken met vragen  als 'geloof jij in de drie-eenheid' of 'hoe zie je de toekomst van de kerk'. En mijn Remonstrantse nichtje Mirjam kan vast wel Vrijzinnige Zakjes bedenken.
Of onderwijstheezakjes 'Ga je  vandaag toetsen of echt lesgeven' en 'mis jij  het vak filosofie op de scholen?'
Op de vraag 'wat ga je erg missen' weet ik het antwoord wel. Man Bijt Hond. Mijn favoriete TV programma wordt om zeep geholpen door vernieuwingsdrang. Vanavond de laatste uitzending.

Geen opmerkingen: