dinsdag 20 oktober 2015

Koeiemart of Koeienmarkt

De Vluchtelingen zijn weer weg uit de sporthal, de Vuurwerkgooiers zijn berecht. Woerden gaat weer over op de alledaagse dingen. Bijvoorbeeld of er op de posters van ons lokale evenement 'Koeienmarkt' of 'Koeiemart' moet staan. Hoewel ik als onderwijzer best wel een taalpurist ben en allergisch voor spelfouten, kies ik toch voor  het laatste. Vanaf mijn jeugd ging ik half oktober naar de Koeiemart en daar hoort erwtensoep bij, oliebollen, kermis en koeien keuren. En vannacht de 'Nacht van Woerden' met wielrennen en veel bier. De poster bij mij in de buurt is al aangepast.... en eerdaags komt er een voorstel in de Woerdense gemeenteraad om het woord Koeiemart officieel op te nemen in onze plaatselijke  cultuur. Heerlijk die trivialiteit.

Geen opmerkingen: