vrijdag 8 januari 2016

Buurtzorg

Vrijdagochtend, 6.00
Deze week kwamen 'de Meiden van Buurtzorg' in ons dagelijkse bestaan terecht. Wat is er op het gebied van Zorg toch veel mogelijk in dit land. Als het om die zorg gaat wordt er veel gemopperd en schieten we massaal in de Murmuratio, maar ik heb ook heel andere ervaringen. De buurtzorg krijgt in een uurtje voor elkaar, waar ik een dagdeellang over doe en aan het eind van de avond concludeer dat het toch niet zo goed gelukt is.
De situatie van en rond mijn echtgenote Willy is aanzienlijk ingewikkeld geworden, ook ziekenhuisopname was gisteren weer nodig.
Naast de professionals als de huisarts en de thuiszorg stuurt God  vele andere engelen op ons pad.
Ik voel me in deze moeilijke dagen vaak - met de woorden van Dietrich Bonhoeffer - "door Goede Krachten, trouw en stil omgeven, beschermd, getroost, geborgen, wonderbaar"


Vrijdagochtend, 6.15
Genoeg gemediteerd. En nu weer aan de slag. Ora et Labora. De kat wil eten.

Geen opmerkingen: