zaterdag 25 februari 2017

Pillen

'Wat is de mensheid toch vernuftig' sprak mijn opa Jan Uittenbroek vroeger, als ik hem als kleinzoon weer eens iets nieuws liet zien als een transistor radio en mijn nieuwste LP van de Kinks. Of hem vertelde dat we op de maan geland waren.
Deze tijd staat vol van 'vernuftigheid', het is niet bij te houden.
Vorige week ontdekte ik weer zo'n handigheidje om je leven weer net iets leuker te maken: de pluizentondeuse. Mijn mooie nieuwe wollen wintertruien werden de laatste tijd steeds lelijker door die kleine irritante bolletjes die m'n moeder 'pillen' noemde. Hoe krijg je ze eraf? Nou door de pluizentondeuse dus. Vanmorgen heb ik m'n truien geschoren en ze zien er uit als nieuw! Het geeft me een vrolijk gevoel zo'n tip in de truienwinkel en wat vooral fijn is, is dat die wintertruien eerdaags de kast in kunnen!

Geen opmerkingen: