woensdag 13 mei 2020

Ik Ren Dus Ik Ben

Vorige week kreeg ik een prima uitslag van vervolg onderzoeken bij de arts in Delft, bij wie ik onder behandeling ben. Ik ben er erg opgelucht door en dankbaar voor. 'Blijf zo leven', was het advies, 'ga door met je veganistische dieet, maar probeer wel meer te bewegen'.... Dat laatste waren we ons al bewust. Voor je het weet ontstaan er CoronaKilo's en om dat te voorkomen heb ik het hardlopen weer opgepakt.
Dat is al geruime tijd geleden, alle kleding en schoenen had ik al weggedaan. Dus:  naar de hardloopwinkel in Bodegraven, kleding gezocht in de kast  bij zoon JW, die ook wekelijks loopt. En zo proberen we weer met z'n tweeën zeker 2 keer per week volgens een verantwoord schema te lopen.
Het doel is niet meer om wedstrijden te doen, al heb ik er mooie herinneringen aan zoals het lopen van de halve marathon in Marokko in 2011. (link). Dat was wel mijn sportiefste hoogtepunt tot nu toe. Maar het weer oppakken van deze activiteit, ondanks gezondheidsproblemen, vind ik ook wel een hoogtepunt!

Voor de motivatie en de goede adviezen kocht ik dit grappige boekje:

Het is geschreven door en voor vrouwen, maar ook voor mannen die graag een excuus bedenken is het een leuk boek!

Geen opmerkingen: