vrijdag 1 mei 2020

Verhalen Van Woerden

Sinds mijn 20e woon ik in Woerden. Dan mag je je met recht een Woerdenaar noemen vind ik. Ik wil hier ook nooit meer weg. Al mijn geliefden wonen in Woerden en mijn sociale leven is hier gesetteld. Er heerst hier een prettig woonklimaat met goede voorzieningen op alle terreinen.
Mijn eerste woning stond in het centrum, een zolderkamer aan de Prins Bernhardlaan, tussen de dominee en de pastoorswoning. Een keer per jaar nodigde pastoor Van Dam zijn buren uit om een avondje wijn te drinken en een sigaartje te roken. Mijn eerst kennismaking met het Rijke Roomse leven. Daarna zijn we, inmiddels met z'n tweeën, in het Staatsliedenkwartier gaan wonen, op 6 hoog. Vervolgens in een nieuwbouwwoning in Molenvliet. Na nog een verhuizing in Molenvliet woon ik nu tijdelijk weer in het centrum en hoop binnenkort te verhuizen naar de Schildersbuurt. Alle wijken gezien.

Woerden bestaat in 2022 650 jaar, de eerst voorbereidingen voor het feest zijn al gestart, zoals deze Verhalen van Woerden site: open hier de link naar de verhalen




Geen opmerkingen: