maandag 1 november 2021

Klimaatmars 6 November

Hoewel ik niet zo'n protesterend mens ben heb ik me wel aangemeld voor de klimaatmars van 6 november aanstaande. Terwijl de wereld leiders in Glasgow praten over het klimaat worden wereldwijd acties en evenementen georganiseerd. Als kerklid vind ik dat ik niet op de (kerk)bank kan blijven zitten. Gods mooie Schepping is in ademnood en niemand kan het nog ontkennen. Ik doe het ook voor (mijn) kinderen en kleinkinderen. 

De laatste keer dat ik met een protestactie meedeed was de grote demonstratie van het IKV tegen de kernwapens in 1981. Die kruisraketten zijn er nooit gekomen, dus protesteren helpt. Er deden toen naar schatting 400.000 deelnemers mee. Ik vond het een overweldigende ervaring, zoveel gelijkgestemden met elkaar op straat. 'k Ben benieuwd hoe het zaterdag  (weer) in Amsterdam wordt.

UPDATE: het was een mooie ervaring zaterdagmiddag met zo'n 40.000 mensen schuifelend door Amsterdam. De dienst in de Westerkerk was ook inspirerend. Ik heb veel creatieve teksten gezien op de borden en de massaal aanwezige politie had niets te doen.





Geen opmerkingen: