vrijdag 24 februari 2023

Geheugen

De afgelopen week was ik bij twee concerten met mijn zoon JW: in Tivoli het concert van de Bootleg Beatles en in de Goude Schouwburg the Sons of Creedence Clearwater Revival (CCR). 4 Londense jongens en 4 jonge Amerikanen die de muziek uit de 60er en 70er jaren van de vorige eeuw fantastisch kunnen spelen! 

                                       

Ik verbaas me zo'n avond over mijn geheugen, nu ook al bijna 68 jaar oud. De teksten, de loopjes en de bas- rifs van deze nummers ken ik nog nog precies. En de rest van het publiek kent ze ook. Hoe goed is dat allemaal opgeslagen. Het komt vast door de vele herhalingen die ik hoorde op mijn eerste transistor radiootje van Radio van Vliet uit Bodegraven. Het ding was van plastic en omdat het handvat al snel afbrak had mijn vader er een houten handvat aan gemaakt. Radio Veronica was uiteraard mijn favoriet en als er een nieuw nummer van de Beatles of CCR uitkwam werd dat eindeloos vaak herhaald.... en dus heel goed opgeslagen op mijn eigen harde schijf.



Geen opmerkingen: