donderdag 12 augustus 2010

Ook Niet Kiezen is een Keuze

Als CDA lid begin ik de spagaat meer en meer te voelen; wat moet ik vinden van deze nu lopende kabinetsformatie waarin door het CDA en VVD met de PVV als gedoogpartner een nieuwe regering in elkaar wordt gezet. Vandaag manifesteerde een groep CDA'ers zich in de krant met een nadrukkelijk 'nee' tegen deze constructie met Geert Wilders als gespreksgenoot. Tot nu toe ben ik er wat pragmatisch in, er moet toch geregeerd worden en eigenlijk is het wel knap als politieke partij: de verkiezing zwaar verliezen en vervolgens een sleutelpositie verwerven bij de formatie.
Ik denk dat het goed is de onderhandeling eerst af te wachten en vervolgens op het partijcongres een goede afweging te maken van het behaalde resultaat. Maar van JP (Sartre bedoel ik hier) heb ik geleerd dat een mens keuzes moet maken, ja zelfs gedoemd is tot kiezen. Want niet-kiezen is ook een keuze....!
Vanavond onder de 'Waverloop' zal ik er eens goed over nadenken.

update 1: met Jan Luidens, ook van Runners Club Woerden de Waverloop gelopen, ruim 12,5 km. Prachtig weer, goede tijden : Jan L - natuurtalent- 54.50; Jan U - in opbouw voor de Dam tot Dam loop: 1.09 en een beetje.
update 2: Met Piet, Jan, Pieter en andere CDA leden nemen we op zondagmorgen de actuele situatie even door. Het wordt 'Jesaja 13' met die formatie werd afgelopen zondag 22-8 gefluisterd...

Geen opmerkingen: