woensdag 4 augustus 2010

Zonnevlam


Nu ik tijd heb voor de schijnbaar onbelangrijke media-berichten weet ik dat een grote zonne uitbarsting vandaag, 4 augustus, de aarde zal raken.
Het was een klein itempje, gisterenavond op Radio 1.
En iedereen gaat rustig slapen.
Ik heb er pas van gedroomd dat een grote zonne uitbarsting, = magnetisch veld, de aarde trof. De gevolgen waren dramatisch: computers, internet, mobieltjes, navigatie, t.v. en radio, satellieten, alles viel uit. Het is maar beter dat je dan niet in het ziekenhuis ligt of een vliegreis aan het maken bent. En geld overmaken of pinnen is ook onmogelijk waardoor de economie in elkaar duvelt.
In het fantastische boek ‘Wat is er in hemelsnaam gebeurd?’ van Christopher Lloyd staat een lijstje van de grootste bedreigingen van het leven op aarde. Bovenaan staat een inslag van een meteoriet en daarna vervuiling, klimaatverandering, overbevolking en wereldoorlog. Mijn nachtmerrie van de zonne uitbarsting staat niet in de top tien, maar toch, ik blijf vandaag opletten of er iets geks gebeurt. De computer startte wel erg langzaam op vanmorgen!
 
update: op wat storing bij een voetbalwedstrijd van Ajax in Griekenland na is er niets opvallends gebeurd. Op de hardloopclub werd m'n verhaal vanavond ook niet serieus genomen, met van die grapjes als 'Jan misschien werkt het kompas morgen wel andersom'. Wacht maar, in 2012 wordt een nog veel grotere zonne tsunami verwacht.....

Geen opmerkingen: