donderdag 14 juni 2012

Babyboomers

De komende jaren zal ik regelmatig een afscheid meemaken van de Babyboom generatie die nu op het punt staat het arbeidzame  leven te stoppen. Vandaag nam ik afscheid van collega Jan Dirk B. Jan Dirk is een trouw bezoeker van mijn blogspot en we hebben daar ook regelmatig gesprekken over. Hij is net als ik amateur reisleider, dat levert ook gespreksstof op. Hij was 17 jaar geleden betrokken bij de aannameprocedure toen ik op mijn huidige baan  solliciteerde. En bezocht mij toen in mijn vorige school, een bomvolle combinatieklas (39 leerlingen) waar ik al managend de kinderen van groep 7 en 8 tegelijk les gaf. De klas was zo vol dat mijn bureau op de gang stond en ik Jan Dirk slechts een klein krukje achterin  de klas  kon aanbieden. Het gaf hem toch voldoende vertrouwen om mij aan te nemen. En we hebben met veel genoegen samengewerkt bij Ambulante Dienst Kentalis Het Rotsoord.

Ik had zijn afscheid geregeld in het restaurant van IKEA. Als aanstaand pensioengenieter is het goed om hier alvast rond te kijken hoe je hier tussen veel leeftijdgenoten bijna gratis kunt ontbijten!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja, ja Jan, Je hebt er weer iets moois van gemaakt! Het was reuzegezellig en origineel allemaal! DANK! Groet Jan Dirk