zaterdag 9 juni 2012

Condoom

In de 4 jaren dat ik deze blogs schrijf ging het nooit over sex- onderwerpen. Niet dat ik sex niet belangrijk vind, in tegendeel. Maar sex en erover communiceren in breed verband dat past niet bij mij.
Vroeger was seksualiteit een onderwerp dat in gezin Uittenbroek niet aan de orde kwam. Tot mijn tiende geloofde ik dat je kinderen kreeg als je vaak ging bidden. Bij voorkeur op je knieën voor het bed zoals mijn vader elke avond deed. Moeder heeft wel eens een vaag boekje gegeven over 'wat grotere jongens moeten weten'. Als ik vragen had dan hoorde ze het wel. Niet dus. En van de NCRV gids, de Spiegel en de Vriend van Oud en Jong die we van Tante Willempje kregen werd ik ook niet veel wijzer. TV hadden we niet. Als  er een zusje of broertje bij kwam hoorden we dat een paar dagen van te voren.
geboortehuis, Westeinde 28
feestje bij Oma en Opa  van Zwieten
De titel van deze blog heeft dan ook niet met sex te maken, maar wel met de stelling 'Powerpoint is het condoom van de Communicatie',  die ik deze week tegenkwam. Iets om bij stil te staan, want ik gebruik vaak een powerpoint presentatie in m'n werk en hobby's.  PPT is voor mij een mooi hulpmiddel om m'n gedachten te ordenen en toehoorders mee  te nemen in m'n betoog. Dat een PPT de communicatie en interactie teveel inkapselt is inderdaad een gevaar. Daar ga ik goed op letten  de komende tijd. Bij mezelf en anderen.
Zo,..... ging het toch weer nauwelijks over sex.....

Geen opmerkingen: