woensdag 17 juli 2013

Koffertje

Vandaag kwam ik bij kruispunt Velperbroek in een fikse puinhoop terecht door een gecrashte vrachtwagen.
Ik hoop dat de chauffeur er goed van af gekomen is....
Ik kwam hier langs na de verjaardag van mijn broer Wouter. Hij hoort vanaf vandaag ook tot de Vijftigers. Bij zo'n gezellig verjaardags etentje horen ook de sterke familieverhalen. We herdachten Woutjes geboorte want dat  zijn komst in juli 1963 spoedig stond te gebeuren was voor de overige kinderen een volslagen verrassing. Ik had zelfs niet door dat mijn moeder extra dik werd. Hoewel ik toen toch ook 8 jaar was.
 Mijn oudste zus dacht dat Kinderen uit het Koffertje van dokter Hekman kwamen. Ik heb erg lang gedacht dat je ze kreeg door veel te bidden en dan bij voorkeur op je knieën voor het bed zoals mijn vader vroeger placht te doen. Toch wel jammer dat we dit soort geboortemystiek kwijt zijn geraakt.

Geen opmerkingen: