woensdag 16 oktober 2013

Aan de Kant

Het was weer een boeiende week in de politiek van dit kleine Landje aan de Zee. Ik kijk er met gemengde gevoelens naar, want het zit me niet lekker, als CDA lid, dat bij de 5 partijen die tot een begrotingsakkoord zijn gekomen het CDA ontbreekt. Met de SP, de PVV en Groen Links aan de zijkant  kijken hoe  andere partijen op veel terreinen winstpunten binnen halen.....dat past niet bij de CDA traditie als ras- bestuurders. Dacht ik altijd.
Nu dus niet. En ik constateer 1. dat Arie Slob voor mij de grote overwinnaar is van deze politieke  week, 2 dat  D66 via Pechtold  een grote financiële injectie voor het onderwijs voor elkaar heeft gekregen en 3. Kees v.d. Staaij kan zich de Koning van het Gezin noemen met de door de invloed van de SGP teruggenomen maatregelen. Daar ga ik, op mijn manier, het CDA bestuur op bevragen! En ondertussen goed volgen hoe 'Paars met de Bijbel' ons land uit de crisis gaat halen.
bron:  Trouw

Geen opmerkingen: