vrijdag 21 maart 2014

Nachtbankje

Hoewel ik niet goed kan Multitasken en daar ook eigenlijk Tegen ben (en dat ook uitdraag in  mijn cursussen 'Benedictijnse filosofie'), ben ik nu wel met meerdere boeken tegelijk bezig.
Ik heb geen nachtkastje. Dat is te klein voor mij. Maar wel een nachtbankje. Daarop liggen:
ten eerste het prachtige 'God van de gewone mensen', van Woerdenaar en Trouw redacteur Emiel Hakkenes. Een familiegeschiedenis met als uitgewerkt thema de beschrijving hoe God uit een doorsnee familie langzaam maar zeker verdwenen is. Ik heb het nog niet uit, maar weet nu al dat ik het ga herlezen en ga promoten.

Ook ben ik begonnen in 'HhhH', Himmlers hersens heten Heydrich van Laurent Binet. Een fascinerend boek over Nazi kopstuk Heydrich, de beul van Praag. Naast de boeiende  inhoud is het ook heel bijzonder vorm gegeven in korte, columnachtige stukjes.

En dan ook nog: Jan Brokken, Baltische zielen;
en al besteld: Ton de Kok: Wat is God? Filosofen en schrijvers op zoek.
Ik begrijp niet dat de boekwinkels slechte tijden meemaken met zulke boeiende uitgaven. Jammer dat mijn werk zoveel tijd opslokt met de intensieve voorbereiding van Passend Onderwijs! De stapel werk op mijn nachtbankje groeit net zo hard als de stapel boeken.Nu nog een goede Balans vinden.

Geen opmerkingen: