zondag 2 maart 2014

Plaatjes Kijken

Mijn vader had vroeger een vriend, Rokus, die vrijgezel was en 's zomers Buitenlandse Reizen maakte. Een keer per jaar kwam hij bij ons thuis zijn dia's van die wandelreizen laten zien. Onze 'nette kamer' werd dan ingericht met een laken als dia scherm en de gordijnen gingen dicht. Wij allemaal op de bank. Bij de tiende dia viel mijn moeder al in slaap, maar ik was als klein jochie die vrijwel nooit buiten het dorp kwam, zwaar onder de indruk van de besneeuwde bergen, de watervallen en rotspartijen die Rokus ons met zijn dia apparaat voor toverde. Als ik later.......
Van Rokus heb ik dus het reizen geleerd. De dia avonden sla ik nu over, maar via deze webblog laat ik mijn kinderen toch graag zien wat voor moois je allemaal tegen kunt komen in deze wereld.
Nog een paar plaatjes uit de Verenigde Arabische Emiraten:
schip

moskee
kameel kopen voor kleinkind
nog een moskee
toren
resort
 

Geen opmerkingen: