woensdag 12 maart 2014

Spreekbeurt

In 2000 schreef ik een boekje met de titel "Stappenplan Spreekbeurt'. Het is uitgegeven door een onderwijsuitgeverij. In het boekje leg ik heel simpel uit hoe een leerling een spreekbeurt kan voorbereiden en uitvoeren. In mijn basisschooltijd merkte ik dat  'een spreekbeurt' voorbereiden best lastig was voor leerlingen en deze opdracht vaak bij de ouders werd neergelegd ter ondersteuning. Slimme kinderen konden het zelf wel bedenken, maar iets simpeler zielen waren gebaat bij mijn Stappenplan. Het is in veel scholen gebruikt. Inmiddels is het flink verouderd, want we hebben internet en Wikipedia en zoekmachines. Deze week werd toch nog gevraagd naar mijn boekje. Ik had er nog 1 liggen in mijn boekenkast.... Toch leuk dat ik een boek met ISBN nummer op mijn naam heb staan, al zijn het maar 10 pagina's!

Geen opmerkingen: