maandag 5 januari 2015

Triviaal Time Management

Omdat Willy vanwege een vervelende infectie in combinatie met chemobehandeling weer een paar dagen in het ziekenhuis is terecht gekomen, vraagt mijn dagindeling een strakke planning. Gelukkig heb ik daar in mijn  'Kloosterhobby' veel over nagedacht en over gelezen. Wat ik in mijn lezingen en cursusmomenten 'Benedictijnse Wijsheid' vertel, probeer ik nu ook in de praktijk te brengen. Vandaag was mijn dagindeling behoorlijk Benedictijns:
6.45 opstaan, krant, ontbijt en huishoudelijke klusjes
8.15 bellen met het ziekenhuis en daarna alle mail beantwoorden
9.00  werk voorbereiden in mijn thuiskantoor
10.00 naar Utrecht, Nieuwjaarwensen, overleg, notitie geschreven voor medezeggenschap, studiemoment voor donderdag voorbereid
12.00 de boodschappen doen in Utrecht
12.30 vervolg kantoorwerk, contact houden met het ziekenhuis,  spanning rond een ingreep
15.30 ziekenhuisbezoek, behandeling van vandaag is gelukt
16.30 naar huis, koken, telefoontjes, kat verzorgen, werk voor morgen voorbereiden, was opruimen
18.00 nog een uurtje naar het ziekenhuis, met Willy de gezamenlijke mail beantwoord
19.45 naar een lezing door Arie Eikelboom over de componist Heinrich Schutz in  de Lutherse kerk in Woerden, zeer boeiend; in de pauze enkele met ons meelevende  Woerdenaren gesproken
22.30 nog even voor de TV hangen bij Het Familiediner en Eva Jinek, ondertussen blog bijhouden, wijntje uit het kerstpakket
23.45 zal slapen lukken vannacht....
Voor monniken is zo'n strakke dagindeling heel normaal. Je begint vroeg, je plant strak en je beheerst de Kunst van het Stoppen en de Kunst van de Stabilitas. Het geeft mij een lekker gevoel als het redelijk gelukt is om een balans te vinden tussen prive, mantelzorg, werk en wat aandacht voor mezelf. Hoe zal het morgen gaan?
 

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooi geschreven. Heel veel sterkte en beterschap voor Willy gewenst! Groet uit Maartensdijk