woensdag 25 mei 2016

Marius van Dokkum

Mijn moeder wist vrijwel alle verjaardagen van de inwoners van mijn geboortedorp Driebruggen uit haar hoofd. Willy wist alle verjaardagen van onze beide families. Ik constateer nu dat ik daar heel slecht in ben en ik vergeet nu voortdurend om iemand een kaartje te sturen, te mailen of  te bezoeken.
Daarom kocht ik vandaag een verjaardagskalender.
Een met schilderijen van misschien wel de grappigste schilder die ik ken: Marius van Dokkum. Zijn familieportretjes zijn prachtig, zoals het echtpaar bij de computer.....
Maar ook zijn kerktaferelen vind ik aandoenlijk, zoals 'dansje in de kerk':


Marius van Dokkum (1957) is ook de schrijver en illustrator van de OPA JAN boeken. Ja, die vind ik natuurlijk ook geweldig. Deze kreeg ik van de kleinkinderen. Meteen een oproep aan opa Jan om deze zomer weer eens op vakantie te gaan....

bron: www.mariusvandokkum.nl

Geen opmerkingen: