zaterdag 14 mei 2016

PinksterStenen

'Zet maar een Steen uit Oostenrijk op mijn graf' had Willy eens gezegd, toen we het er, jaren geleden al, over hadden tijdens het avondeten. Ik heb haar wensen genoteerd achter in de bijbel. Mijn eigen wensen en die van de kinderen er ook bij geschreven.

Ik raad iedereen aan dit onderwerp zo nu en dan aan de orde te stellen. Het helpt je -als het eenmaal zover gekomen is- als nabestaande(n) om over zo'n gedenkplaatsje na te denken en er vorm aan te geven. Van onze vele  bergwandelingen hebben we jarenlang Stenen meegenomen. Willy droeg ze meestal in haar rugzak, omdat zij de beste conditie had van ons twee. De stenen lagen in ons rotstuintje aan de Polderbaan en na onze verhuizing nu al jarenlang op het dak van het schuurtje. Vandaag ben ik begonnen om ze te verplaatsen naar de Meeuwenlaan.
 
Mijn Pinksteractiviteit.
 
 
Onze vriendin Christine die in het Oostenrijkse Otztal woont is al bezig een grote Steen te zoeken voor Willy's graf. Ze heeft al mooie voorbeelden gefotografeerd en doorgestuurd. Deze zomer ga ik een passend exemplaar ophalen, heb ik met haar afgesproken. Dan maken we het monumentje af.
 

Geen opmerkingen: