donderdag 5 mei 2016

Feest van de Geest

Samen met mijn jongste zus Nettie fietste ik op deze prachtige Hemelvaartsdag langs de keramiek markt in Gouda. Daarna bezochten we een aantal Goudse kerken die in het kader van 'Feest van de Geest' (link) geopend zijn met Hemelvaart en Pinksteren. In Gouda werden diverse 'heiligen' gepresenteerd via theater, kunst en muziek. Vooral het verhaal van Pater Frans uit Homs, Syrië, vond ik aangrijpend. Ik heb eerder over deze bijzondere man geschreven. link.
Mooi dat inspiratie, kunst, bezinning en fraaie kerken zo bij elkaar gebracht worden. Ook enkele Woerdense kerken doen mee, daar ga ik op de Pinksterdagen naar toe.
In de kerk van Haastrecht ontdekten we een groot bronzen kruis, gemaakt door mijn overleden tante Jopie Uittenbroek. Zij was de meest creatieve zus van mijn vader. De rafelige randen van het kruis passen goed bij haar leven, met ook veel rafelranden.

Geen opmerkingen: