donderdag 22 september 2016

Quality Time

In deze drukke weken is het steeds weer een uitdaging om voldoende Quality Time  te creëren.
Onder Quality Time versta ik bijvoorbeeld samen met iemand gaan eten, of een telefoontje met Broeder Frits in België, even appen met mijn zus, naar de kerk gaan of een kerkelijke activiteit bezoeken, een uurtje hardlopen in het park, wandelen met een kleinkind, een goed boek of artikel lezen, Bach aanzetten, de sociale contacten onderhouden in de vriendenkring en familie.
Bij de momenten QT is ook gekomen om tijd te maken voor contact met Imca. Ik heb haar ontmoet tijdens een kloosteractiviteit. Zij heeft door het overlijden van haar partner veel dezelfde dingen meegemaakt als ik. Het geeft bijzondere Quality Time om dat te delen en er samen over te reflecteren. Daarnaast vinden we het ook heel fijn om te wandelen of fietsen door Het Groene Hart of een terrasje te zoeken in Woerden.
Kloosterlingen plannen QT bewust in hun dagschema, tussen het bidden en werken in.
Ik heb ook blokken en blokjes in mijn agenda aangegeven met QT en probeer me daar ook aan te houden. Ora et Labora et Relaxatio

Geen opmerkingen: