donderdag 8 september 2016

Vrouwenbijbel

Is dat nu nodig, een vrouwenbijbel? Een kinder- of jongerenbijbel, dat begrijp ik heel goed maar waarom een aparte bijbel voor vrouwen?
Donderdag 15-9 wordt de Vrouwenbijbel gepresenteerd in Gouda en in het klooster van Brugge heb ik me door een van de deelnemers aan het kloosterweekend laten uitnodigen om daarbij aanwezig te zijn.
Met wel deze kritische houding, leg me de meerwaarde maar uit ....
Voor de Vrouwenbijbel is de Statenvertaling gebruikt, maar dan wel de Herziene en niet de oorspronkelijke uit 1635.
Er zal ook aanvullend studiemateriaal worden opgenomen en allerlei overige toegevoegde teksten.
Ik laat me graag verrassen en de Sint Jan in Gouda is altijd prachtig om te bezoeken. Het is tevens een kleine reünie van de Brugge kloostergroep....

UPDATE: de presentatie was boeiend met goede toespraken, muziek, verhalen en bijbelse hapjes.

1 opmerking:

Frank Kolijn zei

Beste Jan, ik ben benieuwd naar je recensie van de Vrouwenbijbel, helaas werkt het linkje niet....

Groet,

Frank