woensdag 21 september 2016

Medezeggenschapsraad

Dinsdagavond was, na vele jaren, mijn laatste vergadering voor een Medezeggenschapsraad van mijn werkgever Kentalis Onderwijs.
De vergadering was in een van onze mooiste gebouwen in Zoetermeer, waar vroeger het doveninstituut Effatha stond.
In de afscheidstoespraakjes hoorde ik termen over mezelf als transparant, mild kritisch, relativerend en met humor. Ik was in deze functies altijd uit op samenwerking en het compromis. 'En hij sprak wijze woorden op lastige momenten'. Leuk om te horen en te ervaren dat dit soort eigenschappen gewaardeerd worden. Ook de term loyaliteit viel en dat vind ik fijn om te vernemen, want ik werk met veel plezier bij Kentalis waar ik veel ruimte krijg en autonomie ervaar. De organisatie is weer volop in beweging, 'de enige constante is verandering' las ik gisteren nog in een beleidsstuk. Na zoveel jaar is dit een goed moment om anderen binnen deze club te laten meedenken in de medezeggenschap. Ik heb het met veel plezier gedaan en heb ook gisteravond in de laatste vergadering nog wat relativerends kunnen meegeven.....

Geen opmerkingen: