woensdag 11 maart 2020

Laudato Si

In deze 40 dagen tijd zoek ik bewust momenten van bezinning. We gaan bijvoorbeeld  dit weekend naar de Mattheus Passion in het concertgebouw in Amsterdam en ik heb kaartjes voor een paasconcert van Pearl Jozefzoon hier in Woerden.(28 maart, link)

UPDATE: helaas afgelast wegens 'corona-crisis'


Vanavond, 11 maart,  mag ik zelf voorgaan in een oecumenisch avondgebed in de Lutherse kerk (aanvang 19.00 uur). Ik lees dan teksten voor van  Dietrich Bonhoeffer, de Duitse theoloog, protestants, maar ook bij uitstek oecumenisch denkend. Op 9 april is het precies 75 jaar geleden dat hij in een concentratiekamp werd vermoord.


Daarna spoed ik mij naar de Parochiezaal van de Bonaventurakerk waar een bezinningsavond is  over Laudato Si. In deze pauselijke brief wordt opgeroepen om met respect en eerbied om te gaan met de Aarde. Een oproep om gericht te zijn en blijven op het behoud van de schepping en tegelijk het verbeteren van levensomstandigheden van de zwaksten en op het welzijn van de generaties die na ons komen. Een uitdagend thema en goed bezinningsonderwerp, aanvang 20.00 uur.

Geen opmerkingen: