zondag 1 maart 2020

VeggieWorld

Gisteren bezochten we met nog duizenden anderen de internationale Veggiebeurs in Utrecht. Meer dan 100 exposanten lieten hun producten zien op het gebied van veganistisch eten of gaven voorlichting en tips.
Ik kon hier onbeperkt snaaien van lekkere hapjes zonder eerst te moeten onderzoeken wat er allemaal in zit.....
Een erg interessante lezing van diëtiste Lobke Faasen (klik hier voor leuke tips) gaf goed aan hoe groots de ontwikkeling is op het gebied van plantaardig voedsel en zij haalde heel wat fabeltjes weg zoals het belang van zuivelproducten of het gemis aan eiwitten.

Ik ben nu een jaar veganistisch en voel me er goed bij. Ik doe het in de eerste plaats voor mijn gezondheid, maar lever ook een bijdrage aan het milieu en de duurzaamheid.
En het eten is heerlijk (te maken) en echt niet moeilijk.
De beurs is er ook nog op zondag 1 maart. Het was wel erg druk met maar 1  koffiepunt. Dat moet volgende keer beter hoor!

Geen opmerkingen: