donderdag 7 januari 2021

Verborgen Topkunst

Het lukt mij niet, als ik door een stad loop, om een kerk voorbij te lopen zonder even naar binnen te gaan. Wat heeft het Christendom toch veel prachtige en vaak verborgen kunst opgeleverd! 
Gelukkig zijn de katholieke kerken meestal open. Bij de protestanten is het altijd maar afwachten of de deur open gaat.
Het project 'Het Grootste Museum van Nederland' loopt al enkele jaren en is een samenwerking tussen 15 kerken en 2 synagoges. Allen even mooi en interessant.
Met mijn BankGiroloterij kaart kan ik overal naar binnen en kan ik ook nog gebruik maken van een gratis audio tour.

Nu maar hopen dat de corona maatregelen weer snel versoepeld kunnen worden, want ik heb nog lang niet alle kerken bezocht!

Nu nog groter - het Grootse Museum van Nederland from Museum Catharijneconvent on Vimeo.

Geen opmerkingen: