woensdag 27 januari 2021

Wonder

Hoe wonderlijk zit je lichaam in elkaar: maak je een diepe kras op je auto dan is het heel lastig om die er weer uit te krijgen. Maak je een diepe kras in je arm dan zie je er een paar weken later niks meer van. Dagelijks komen er bacteriën en virussen binnen sluipen en meestal worden ze netjes opgeruimd.  Ons lichaam heeft een enorm zelfhelend vermogen, zowel van binnen als van buiten. Ik ben daar dagelijks mee bezig omdat mijn lichaam van binnen nog heel wat op te ruimen heeft.....
De beste manier om mijn lichaam daar mee te helpen is 1. luisteren naar de adviezen van de arts in Delft en de voorgeschreven medicijnen innemen, 2. voldoende bewegen en actief blijven, maar ook ontspannen en lachen en sociale contacten onderhouden,  3.  proberen stress en slapeloosheid te vermijden en vooral 4. Goede Voeding. 
Ik eet nu bijna 2 jaar veganistisch-welmetvis en voel me daar goed bij. In een volgende blog zal ik een paar favoriete veganistische hapjes uitschrijven. Ik lees ook veel over eten en deze week kwam er een mooi boek uit over voeding en immuunsysteem. Een must voor iedereen die zich bewust is dat goede voeding van cruciaal belang is. Je kunt het wonder van je lichaam dagelijks ervaren door je ervan bewust te zijn dat je spruitjes kunt omzetten in nieuwe longcellen en stukjes appel een nieuwe levercel kunnen maken. Wat een wonder.
Het belangrijkste deel van je immuunsysteem bevindt zich in je darmen, dus die moet je activeren , zeker in deze corona - pandemietijd, met goede en natuurlijk ook lekkere voeding.
Lees dit boek en bestel het als stukje ondersteuning bij de plaatselijke boekwinkel zoals ik dat deed bij de Hoeksteen in Woerden. 

Geen opmerkingen: