zondag 28 november 2010

Adventssneeuw



Dit jaar lag er sneeuw in Brugge, Adventssneeuw. Het gaf de stad weer een heel ander aanzien. Het kloosterbezoek, met dit keer een grote groep van 18 personen, werd extra interessant door de mooie rondleiding van gids Rosa, de indrukwekkende lezing van Pater Jan (gelukkig net op tijd uit het ziekenhuis) over de Mystiek van de Karmelieten en de rondleiding van Dom Josef door de sacristie met de bijzondere kazuifels en de meditatieplaats.
Elk jaar denk ik 'nu stop ik er voorlopig een poosje mee, met dat georganiseer', maar elk jaar is er zoveel belangstelling en geeft zo'n weekend zoveel energie dat ik meteen maar weer geboekt heb voor volgend jaar.

1 opmerking:

Stella Maris zei

Zo was het en het was meer dan goed...
Het is niet de eerste keer dat ik een klooster bezocht en ik hoop ook niet de laatste, maar dit bezoek was wel heel bijzonder, met vele hoogtepunten...dankjewel Jan, ik hoop dat je hier nog even mee doorgaat

Marijke Abbink