zondag 21 november 2010

Winterstop

Vandaag hebben Willy en ik de sportfietsen nog een keer uit de schuur gehaald voor een fikse poldertocht. Komende week start de winterstop, dan gaan de fietsen in het vet, de laatste tuinspullen in de schuur, ga ik de winterbanden ophalen, bestel de schoorsteenveger. En gaan we de adventstijd starten, zoals een goede gewoonte is geworden: in Brugge.

Het is een tijd van afsluiten, zoals we vanmorgen in een indrukwekkende dienst het kerkelijk jaar hebben afgesloten. In onze kerk worden dan de overledenen herdacht. Hoewel we het overlijden van moeder Uittenbroek ook op oudejaarsavond nog in Waarder herdenken, hebben we de herinneringskaars alvast laten ontbranden. Mooi om dit soort rituelen te hebben, zeker voor een type als ik, die met emoties niet gemakkelijk tevoorschijn komt. Morgen sluit ik ook de cursus 'Benedictijnse Wijsheid' af. In Bodegraven had ik 9 deelnemers in Woerden 16.

1 opmerking:

Stella Maris zei

er zijn zoveel manieren om met emoties naar buiten te komen...
dit blog bijvoorbeeld,
ieder zijn eigenheid
symboliek een mooi middel om emoties uit te drukken...naar buiten te laten komen, wens je een warme advent ondanks het gemis

Marijke