donderdag 16 mei 2013

Gedragscode

Is praten over zingeving op je werk een luxe of een primaire arbeidsvoorwaarde? Ik vind het laatste. En  mijn werkgever ook. Een klein onderdeel van mijn werk is dat ik deel uitmaak van de  commissie 'kenthiek' van  Kentalis Onderwijs en Zorg. De naam Kenthiek hebben we bedacht als samenvoeging van Ethiek en Kentalis. De doelstelling van deze commissie is binnen onze organisatie bewustwording en gespreksonderwerpen rond zingeving, identiteit en ethische dilemma's aan te jagen. En hier bijdragen aan te leveren en tools voor te ontwikkelen. In deze commissie heb ik meegewerkt aan het opstellen van een gedragscode. En om deze code bekend te maken bij alle  medewerkers en te implementeren in de organisatie hebben we een poster en een gedragscodespel gemaakt. Momenteel trek ik zo nu en dan  het land door om deze producten toe te lichten en het gesprek hierover op gang te brengen. Een leuk en zinnig onderdeel van mijn werk! Na je 50ste moet je vooral nog werk doen dat bij je past vind ik en daar hoort dit zeker bij.

                                    ons spelbord bij het Gedragscodespel

Geen opmerkingen: