zondag 25 mei 2014

Heilig Bloed en Jazz

De komende week moet ik nog 3 dagen stevig werken. Ik geef aanstaande dinsdag met een van mijn collega's een cursus over het onderwerp:  'Engels en leerlingen met Taal Ontwikkelingsstoornissen (TOS)'. Een lastig probleem, want de leerlingen waar ik mee werk hebben door hun TOS heel veel moeite om de gewenste resultaten, de zogenaamde referentieniveaus, te halen. Daar hebben we een cursus over ontwikkeld, die we dinsdag gaan uitproberen voor  30 collega's. Spannend!
Woensdag volg ik zelf een cursus om het werk voor de medezeggenschapsraden waar ik  in zit - 3 inmiddels - nog beter te kunnen doen.
Donderdag is het  Hemelvaartsdag en zijn we uitgenodigd in Brugge om de Heilig Bloed Processie mee te maken. Mijn vaste Brugse Stadgids, Roos, is deze donderdag 'Maria' in de processie. Daar willen we graag getuige van zijn.
Deze processie is een jaarlijks hoogtepunt in Brugge. In een 2 uur durende optocht worden vele scenes uit de Bijbel uitgebeeld. Met als Climax het tonen van de Relikwie van het Heilig Bloed.
De processie wordt al ruim 8 eeuwen jaarlijks gehouden.
Dit keer voor het eerst met een begeleidende App!


En dan  zaterdag de 31e : het Woerdense Jazzfestival. Daar moeten we weer op tijd voor terug zijn!

Geen opmerkingen: