woensdag 17 september 2014

All Of Bach

Alle 1080 werken van Johann Sebastian Bach worden op Internet gezet. Elke  vrijdag wordt er een nieuwe uitvoering aan de verzameling toegevoegd. Het is een initiatief van de Nederlandse Bachvereniging die in 2021 Honderd Jaar bestaat. Dan is het project klaar.
Enkele van deze BachToppers heb ik zelf gezongen op het Woerdens Kamerkoor of een van de cantorijen waar ik lid van was. De orgelwerken heb ik ook wel geprobeerd tijdens mijn orgellessen in de Bonaventurakerk, hier in Woerden. Maar die waren te moeilijk voor mij. Wie weet, later nog eens een poging.

Bezoek hier de website met de 1080 Bach Werken

Aan onze kinderen vertelde ik vroeger dat 'ze' in de hemel de hele dag Bach draaien. Ze vonden dat niet zo'n aantrekkelijke gedachte. Die enkele keer dat ik een Cantate of Passion opzette thuis werd wel gedoogd, maar ik moest op tijd weten te stoppen. Nu kan ik me uitleven met deze website.


Geen opmerkingen: