maandag 29 september 2014

Spiritueel Behangen

Klussen is niet Mijn Ding. Maar ik kan wel aardig behangen. Dit weekend heb ik me uitgeleefd op de muren van het nieuwe huis van onze zoon Jan Willem. Het resultaat viel niet tegen. Al blijft het Mensenwerk.
In Marokko heb ik van gids Yacine geleerd, dat in elke menselijke arbeid een foutje moet zitten. Ook in het mooiste  vloerkleed dat de vrouwen hier knopen, wordt bewust een weeffoutje ingebracht. Een iets afwijkende kleur, een lijntje dat net niet recht loopt. Dit om het besef te behouden, dat alleen God/Allah volmaakt is. Mens, hoed u voor Hoogmoed! Leve de Imperfectie. Vanuit deze mooie Waarheid doe ik dus mijn klusjes. Misschien zou ik met dit relativerende en rustgevende spirituele besef  al mijn werk moeten benaderen....
Nog 1 slaapkamer en dan zit mijn bijdrage er weer op.

Geen opmerkingen: