zondag 7 augustus 2016

Sapa



In Noord Vietnam, tegen de Chinese grens, bevinden we ons nu in een berggebied. Gisteren bezochten we enkele bergvolken in kleine, zeer primitieve dorpjes. Nu zijn we in Sapa, de centrale bergstad hier, op ruim 1600 meter hoogte. De rit er naar toe was spectaculair, vooral ook omdat de weg nog bezaaid lag met rotsblokken en modder van de tyfoon die hier enkele dagen geleden nogal verwoestend tekeer ging. Sinds vandaag was het gebied weer bereikbaar, achter de bulldozers aan.... De groep gaat hier een 2 daagse trekking doen, vanwege mijn gebrekkige Trittsicherheid sla ik dat over en morgen ga ik met de kabelbaan naar een bergtop hier. En misschien kom ik nog wel aan dat filosofieboek toe dat al 2 weken in de tas zit....




 


 
parkeerplaats....
 

En zoals in elk ver vakantieland ging ik ook hier even naar de kapper; knippen, wassen, hoofdmassage, kokosnootolie, koffie toe, voor 4 euro...

Geen opmerkingen: