woensdag 17 augustus 2016

Klooster-Zomer-Weekend Brugge

Meestal organiseer ik mijn klooster weekenden in de herfst, winter of het vroege voorjaar. Die periode heet het kerkelijk seizoen, waarin allerlei kerk gerelateerde activiteiten plaats vinden.
Dit jaar heb ik een zomer-klooster-bezoek  georganiseerd. Het vindt plaats in Brugge en we gaan vrijdag 26 augustus  op pad naar het prachtige klooster van de Karmelieten, midden in de stad.
Gids Rosa heeft ook haar medewerking weer toegezegd, ze heeft een mooie  route door spiritueel Brugge in de planning.
Ik kijk er naar uit de mooie Mariastad opnieuw te bezoeken en nu Brugge te ervaren in de zomerperiode. Ook kijk ik er naar uit om bij te praten met de monniken, die zo met ons meegeleefd hebben in 2015 en ik vind het fijn om hen te kunnen melden dat het goed gaat met mij.
Met pater Johannes wil ik nog eens terugblikken op mijn Vietnam ervaringen met het Boeddhisme. Laten we eens kijken of er overeenkomsten zijn tussen de leer van Boeddha en de monnik Thomas Merton, waar Johannes alles van af weet. In september start ik enkele thema avonden hier in Woerden over de contemplatieve teksten van Merton.

Geen opmerkingen: