donderdag 8 maart 2012

Jubilea

Deze week ontving ik 2 uitnodigingen. 1 om het jubileum van de Gereformeerde  Kerk van Waarder bij te wonen, omdat deze kerk morgen 125 jaar bestaat. En een uitnodiging om de start van het jubileumjaar van Abdij Affligem in België te bezoeken. Het klooster bestaat  op 14 april aanstaande precies 950 jaar en dat wordt gevierd met een Pontificale dankmis en een receptie. Beide gebeurtenissen worden opgeluisterd met een gedenkboek. In het boek van Waarder heb ik een stuk geschreven, zie mijn blog van 13 oktober 2011.  Met het fotoboek van Affligem heb ik geen bemoeienis,  maar omdat ik nu tijdelijk webmaster ben van de Abdij kan ik er wellicht  iets van plaatsen op hun website. Als Opa Jan Uittenbroek, die aan de basis stond van de Gereformeerde kerk van Waarder en daarin altijd een belangrijke rol gespeeld heeft, zou weten dat zijn kleinzoon  en naamdrager geschreven  heeft in het Herdenkboek zou hij trots geweest zijn. Of hij het ermee eens zou zijn dat ik een paar weken later in een plechtige concelebratie als gast voorin mag zitten in een streng Katholiek klooster.... valt sterk te betwijfelen. The Times They Are Achanging.
UPDATE: Het is een mooi boekje geworden!  De reünie was Waarders gezellig met veel 'hoe is het met jou?' ontmoetingen.
UPDATE: het kloosterboek is ook uit, zie ook www.boekabdijaffligem.be 



Geen opmerkingen: