vrijdag 13 juli 2012

Geheugen

Deze week is klusjesweek en omdat ik bij voorkeur geen klusser ben onderbreek ik het behangen en witten van de slaapkamer vaak met koffie drinken, even tv kijken, iets ophalen bij de Gamma.... Vanmorgen, onder de koffie, belandde ik bij  de geheugentrainer van omroep MAX. Dat is nog knap lastig dat onthouden van boodschappenlijstjes of simpele vragen bij een net bekeken filmpje  beantwoorden. Het ging in dat programma ook over je oudste herinneringen.Voor mij is dat het zitten in de kinderstoel en spelen met de daarop bevestigde gekleurde houten balletjes, de kinder - app van de 50er jaren. Je leerde daarmee tellen en de kleuren benoemen. Dat scheelde weer een paar maanden kleuterschool.
De zussen vonden het wel wat,  zo'n broertje, al lag ik wel vaak en lang in het ziekenhuis wegens acuut reuma. Die traumatische herinneringen aan het Woerdense ziekenhuis en de dagelijkse penicilline spuiten  heb ik allemaal gewist uit mijn geheugen!

Geen opmerkingen: