maandag 30 juli 2012

Geloof&Cultuur

In de PKN kerken in Woerden wordt jaarlijks een programma gemaakt dat we Geloof en Cultuur noemen. Het zijn zeer afwisselende kerkelijke activiteiten die plaats vinden naast de zondagse liturgische bijeenkomsten.
Ik heb deze week mijn bijdragen voor dit programma van het kerkelijk winterseizoen ingeleverd. Het totaal wordt in augustus gepubliceerd  in een fraai boekwerkje.
Mijn programmaonderdelen zijn:
  1. kloosterweekend bij de Karmelieten - Brugge in november
  2. 2 cursusavonden die ik zelf geef rond de Benedictijnse Wijsheid in januari 2013, de maand van de spiritualiteit
  3. Themareis naar Marokko in februari 2013, langs de Koningssteden en enkele dagen in Marrakech
  4. 4 lezingen en gespreksavonden in het kader van de commissie Joden – Christenen, met als inleiders Rabbijn Shmuel Katz, TV presentatrice en theologe Jacobine Geel, professor en spraakmakend auteur Cees den Heijer en Hans Berkheij uit Woerden, die een lezing geeft over archeologie in Israel.
Volgens mij boeiende onderwerpen. Tip: meld je aan!

Geen opmerkingen: